Snart är det årsmöte, både i HKU (Hallundakyrkans Ungdom) och i församlingen. Vi ser tillbaka på år 2016 och blickar framåt och beslutar om en ny Verksamhetsplan och budget för 2017.

Allt vi GÖR tillsammans säger något om oss, men vi ÄR inte det vi gör. Det är viktigt att vi påminner oss om den inriktning vi vill sträva efter.

Equmeniakyrkan Hallunda vill vara.....

En gemenskap där Jesus Kristus hela tiden är i centrum.

En varm gemenskap som ger möjlighet till möten med Gud och medmänniskor

En välkomnande gemenskap där kristna från olika traditioner och länder kan hitta sitt andliga hem.

En läsande gemenskap där Guds ord får leda, inspirera, ge kraft och utmana

En bedjande gemenskap där vi får bära varandra och hela världen inför Gud.

En växande gemenskap där barnen och de ungas behov tas på allvar.

En tillåtande gemenskap där hela livet får plats, både glädje och sorg, styrka och svaghet.

En helande gemenskap där vi får stödja varandra på olika sätt och räkna med Guds tilltal och beröring

En rik gemenskap som räknar med allas delaktighet, olika gåvor och tjänster.

En gemenskap som gör skillnad, både för närsamhället och för alla som på olika sätt finns i gemenskapen.

.....en gemenskap där mötet med Jesus Kristus kan förändra livet!

Vi tackar varandra för verksamhetsåret 2016 och alla välsignelser Gud gav oss, och ber om Guds nåd över det nya året, 2017.

Låt vår bön vara: ”Visa mig Herre din väg, så att jag kan vandra i din sanning.” Psalm 86:11

Pastor Carin

Mars 2017