Varma hälsningar från Ecuador!

Efter knappt 13 flygtimmar landade jag i Quito måndagen den 21 november. Mirian Valle som var Exchange-praktikant i Equmeniakyrkan Hallunda november 2013- april 2014 mötte upp på flygplatsen tillsammans med sin yngre bror Edison som är pastor. Min dotter Elin har bott hemma hos deras familj sedan 4 oktober. Tisdag den 6 december flyger vi hem tillsammans. Under två veckors tid får jag möjlighet att uppleva något av Ecuador, lära känna Mirians familj och turista med Elin. Det ser jag verkligen fram emot!

När vi går in i advents och jultiden går vi också in i den period som Equmeniakyrkan kallar ”Tänd ett ljus”, december-januari 2017. Det är fokus på de internationella kontakterna och våra systerkyrkor ute i världen. Under gudstjänsterna kommer vi lyfta fram olika länder och kyrkornas arbeta. Det kommer också finnas möjlighet att ge en gåva. På Equmeniakyrkans hemsida (www.equmeniakyrkan.se) kan man ta del av mycket information. Vi är en del av en världsvid gemenskap med Jesus Kristus i centrum men som uttrycker och lever sin tro på många olika sätt. Detta är en stor rikedom! Söndagen den 29 januari klockan 12.00 inbjuder vi till gemensam missionsgudstjänst.

År 2016 går mot sitt slut och vi har alla våra olika erfarenheter att summera. Vi tackar Gud för vad Equmeniakyrkan Hallunda fått betyda för så många människor och för vad vi fått ge och ta emot av varandra. Vi ber om Guds nåd och kärlek över våra liv och över hela skapelsen. Ett gott slut och ett välsignat gott nytt år 2017. Vi tackar för Guds omsorg och beskydd för dagar som varit och lägger allt i hans barmhärtiga händer.

Fridfull advent och jultid önskar jag dig!

Pastor Carin

December 2016