Första ljuset: Advent betyder ankomst. Vi väntar på Jesu ankomst! Namnet Jesus betyder ”Herren är räddningen”. För dej, mej och hela världen!

Andra ljuset: Guds rike är nära. Det finns inom oss, men en dag får vi erfara det i sin fulla blom. Till dess; ”Fatta mod, var inte rädda”!

Tredje ljuset: Bana väg för Herren. Det gjorde Johannes och det får du, jag och den världsvida kyrkan göra, så mycket vi kan och på så många olika sätt vi förmår.

Fjärde ljuset: Tillsammans med Maria väntar vi i förväntan och gör oss redo för Jesu ankomst. ”I det lilla bor det stora!” Julens välsignelse: Må Kristus födas som tro i ditt hjärta. Må Kristus födas som hopp i ditt hjärta. Må Kristus födas som kärlek i ditt hjärta. Amen

Fridfull Jul och ett Gott Nytt Välsignat År!

December 2017