Equmeniakyrkan Hallunda
- vill vara en varm, välkomnande gemenskap som ger möjlighet till mötet med Gud och medmänniskor.
- oavsett varifrån du kommer, vilken ålder eller livssituation du har.

Församlingen är i ständig rörelse, förändring och utveckling. Det är spännande, givande och utmanande.

Många är de människor som kommer och går under en vecka. En del vill fira gudstjänst, vara med på bibelstudium och bön, besöka Café Ljuspunkten, finnas med i svenska undervisningen, hämta mat eller kommer till kyrkan av annan anledning. Över 300 personer möter vi regelbundet. En kyrka full av liv, en växande församling med ett sort kontaktnät.

Fantastiskt att finnas med i denna gemenskap! Vi tackar Gud! Här finns en plats och en uppgift för alla!

Måndagen den 19 mars kl 17.30 börjar Måndagsträffen. En mötesplats för den som vill träna svenska eller bara umgås med andra. Det blir olika aktiviteter, teman och fika. Den som vill kan sticka, virka och sy. Hoppas vi ses på måndagarna under våren.

Lördagen den 10 mars kl 15.00 möts vi till församlingens årsmöte. Vi får se tillbaka på år 2017 och tacka Gud för det som varit. Samtidigt blickar vi framåt, planerar och lägger budget för innevarande år. Vi ber om Guds ledning och kraft i allt vi är och gör!

Tack för den du är i församlingsgemenskapen, tack för det du gör och ger!

Välsignelse från Gud, som skapar och bär, som älskar och kämpar, som förnyar och ger liv. Må omsluta oss till vila och trygghet. Må utmana oss till äventyr och kamp. Amen

Jesus ha mig i ditt minne. Jesus för mig närmre dig. Jesus prägla du mitt sinne. Jesus, lär mig lyda dig. Jesus, styrk min kropp och själ. Jesus mig beskydda väl. Jesus, hjälp när jag får lida. Jesus vandra vid min sida.
Ps o S nr 194 v 3

Februari 2018