I Hallundakyrkan händer mycket under en vecka. Många människor kommer och går. Det är olika åldrar, livssituationer och bakgrund. Tack alla som gör denna församling till vad den är! Vi GÖR mycket tillsammans men vi behöver också lyfta fram det vi vill VARA tillsammans.

Lördagen den 7 mars kl. 15.00 är det församlingens årsmöte. Torsdagen den 5 mars kl. 18.30 är det HKU:s (Hallundakyrkans Ungdom) årsmöte. Viktiga tillfällen att se tillbaka på år 2014 och tillsammans blicka framåt. Vi väljer personer till olika uppdrag och beslutar kring vår verksamhet.

År 2011 lyfte församlingen fram följande text som talar om vilka vi tillsammans vill vara. Välkommen att dela och bygga på gemenskapen under år 2015, i Hallundakyrkans församling! Alla behövs som byggstenar i detta Guds ”husbygge”. Vi ber om Guds ledning, glädje och kraft under året som ligger framför oss!

Vi ber med orden från Ef 4:23, att vi får ”förnyas i ande och förstånd.” Vi ber att fler skulle vilja dela tron på Jesus Kristus och vi ber att vi tillsammans med andra kristna församlingar i vår bygd får nåden att dela evangeliet på ett trovärdigt sätt. Immanuel- Gud med oss!

- Denna text finns också i Programbladet mars-maj 2015. -