Jordbävningarna i måndags har lämnat flera städer, församlingar och människor i en omfattande katastrofsituation.

Generalsekreterare Joseph Kassab för vår systerkyrka, National Evangelical Synod of Syria and Lebanon (NESSL), skrev sent i går kväll ett upprop till internationella samarbetspartner med en vädjan om nödhjälp.

Långvariga sanktioner på grund av kriget i Syrien har redan gjort att befolkningen lider brist på det mesta.

Vi har därför idag beslutat att öppna upp katastroffonden för bidrag till vår systerkyrka som finns på plats i de drabbade delarna av Syrien.

Tack för din gåva!

Swish: 900 32 86

Bankgiro: 900-3286

märk ”katastroffonden”

Byggnader i betong som rasat samman, två arbetsmaskiner, några människor som står och tittar mot raserade byggnader.