Vi vaknar upp till nyheten att ännu en ung man - nästan ett barn- har skjutits till döds på en parkering i vårt område.

Slutar vi att ta in, har vi blivit avtrubbade? Jag ställer frågorna till mig själv. Många människor berörs, både nära och kära runt denna man, men också grannar och folk i området, de som i dag kommer att passera platsen för dådet. Jag tänker på barn och ungdomar som går i skolan i närheten. Vad rör sig i deras tankar just nu?

Gode Gud förbarma dig! Låt ditt rike komma, med fred och frid, till vår hembygd, till alla dess invånare! Ge oss- din kyrka- mod, kraft och vishet att vara ljus och salt, vad det nu kan innebära konkret. Visa oss Herre din väg och gör oss villiga att vandra den.

Amen