6 september 2020: Denna sida uppdateras inte längre. Se ordinarie sidor om verksamhet, kalender och veckoschema. Kontakta medarbetare för närmare information.

6 September 2020: This page is not longer updated. See ordinary pages regarding activities, calendar and weekly scheme. Contact staff for further info.

Läget kan ändras snabbt och kan ändras snabbare än hemsidan hinner uppdateras, även om vi försöker hålla hemsidan så aktuell som möjligt.

Svenska - Swedish Engelska - English Arabiska - Arabic

Viktig information med anledning av Coronaviruset

UPPDATERAD 30 juni 2020

Vi behöver vara extra rädda om varandra dessa dagar.

Tänk därför på detta

• Är du sjuk, stanna hemma.
  • Håll lite avstånd till varandra, ta inte i hand, kramas eller kindpussas.
  • Äldre personer (70+) och de som redan har någon sjukdom måste vara extra försiktiga, helst undvika sociala kontakter så långt det går.
  • Hosta och nys i armvecket.
  • Tvätta händerna ofta och noga.

Kyrkan kommer att vara öppen men

I princip all verksamhet ligger nere.

Matutdelningen

Du som brukar hämta mat:

Matutdelningen har paus till mitten på augusti då vi hoppas komma igång igen.

Svenskaundervisningen och språkcaféerna

Språkcaféerna och svenskundervisningen har paus tills mitten av aug då vi hoppas kunna komma igång igen.

Om någon vill fråga något om svenskan kan man gärna mejla till Carro som leder verksamheten, till exempel om man vill ställa frågor, eller om man vill anmäla sig till svenskaundervisningen:

Man kan också följa ett Instagramkonto Carro har skapat för svenskans del: svenska_med_carro- Det är ett publikt konto med foton och texter av Carro.

Café Ljuspunkten

Café Ljuspunkten är stängd tills vidare.

Gudstjänst m m

Gudstjänst / sommarandakt på svenska "svensk språkgrupp" firas som vanligt i kyrkan men ej online. Vi sitter lite utspritt i kyrkorummet och vi har inget kyrkfika.

Gudstjänst på engelska "International congregation" firas i kyrkan sedan 21 juni. Dessutom bibelstudie och bön i kyrkan på onsdagar kl 18:00.

Gudstjänst och andra samlingar på urdu "Indo-Pak congregation" firas endast online.

Allmänt

Följ nyhetsrapporteringen och även denna sida: www.krisinformation.se

Undrar du något, ring gärna till kyrkan: 08 531 708 55.

Följ oss på hemsidan: www.equmeniakyrkanhallunda.se

Psalm 121: 1-3, 8 ”Jag ser upp emot bergen: varifrån skall jag få hjälp? Min hjälp kommer från Herren, som har gjort himmel och jord. Han låter inte din fot slinta, han vakar ständigt över dina steg. Herren skall bevara dig i livets alla skiften, nu och för evigt.”

Important information in regards to Corona virus:

UPDATED 30 June 2020

We need to be mindful of each other these days.

For this reason please keep these things in mind

• If you feel sick, stay at home.
  • Keep your distance, do not hug, kiss or shake hands.
  • Elderly (70+) and people with preexisting conditions must be extra careful and stay away from socializing as much as possible.
  • Please cough and sneeze into the bend of your arm.
  • Wash your hands often and thoroughly.

The church will be open but

Almost all activities are cancelled.

Food distribution

For those who receive food:

Food distribution will be on hold until Mid August when we hope we can start again.

Language classes and Language café (Måndagsträffen)

Language classes and Language café (Måndagsträffen) will be on hold until Mid August when we hope we can start again.

If you have any query, feel free to send an e-mail to Carro who is in charge for those activites, for questions or if you want to join the classes:

You can also follow the Instagram account svenska_med_carro- which Carro has created for the Swedish learning. It is a public account with photos and texts by Carro.

Café Ljuspunkten

Café Ljuspunkten is closed until further notice.

Worship and more

Worship in Swedish "svensk språkgrupp" is ongoing as normal for time being in church but not online. We sit at distance to each other, and no coffe.

Worship in English "International congregation" is held in church from 21 June. In addition Bible study and prayer in the church on Wednesdays 18:00.

Worship and more in Urdu "Indo-Pak congregation" is held online only.

For updates please watch/listen to news and check www.krisinformation.se/eng

If you have any questions please reach out to the church at 08 531 708 55

Follow our homepage: www.equmeniakyrkanhallunda.se

Psalm 121:1-3, 8: I lift up my eyes to the mountains— where does my help come from?
 My help comes from the Lord, the Maker of heaven and earth.He will not let your foot slip—
he who watches over you will not slumber; the Lord will watch over your coming and going
both now and forevermore.

معلومات هامة حول فيروس كورونا

UPDATED 27 MAY 2020

يجب أن نكون مهتمين بوقاية أنفسنا وحماية الآخرين من التعرض للعدوى

بفيروس كورونا خلال هذه الأيام