Inledning

Det är viktigt att vi håller oss till de nya reglerna, framförallt på grund av smittspridning och i omsorg om varandra och för att vara goda föredömen för samhället runt oss.

Detta är ett gott tecken, att samhället kan öppna upp mer och mer.

Antagligen kommer nya regler om en månad och därefter i fortsatta steg.

Coronarestriktioner från 1 juni 2021 Equmeniakyrkan Hallunda

När vi möts inomhus gäller följande

Maximum 35 people in the church. Obs! Max 35 personer i lokalen.

Max antal personer i kyrkan beror på lokalens storlek: 1 m i omkrets runt varje person= 4 m2. Kyrksal + serveringsdel= 142 m2 delat på 4= 35,5. Det indikerar max antal personer i hela lokalen. OBS! Inte klokt att låta fler finnas i kyrkan som helhet.

Maxantalet gäller deltagare, därutöver medverkande.

Möblera stolarna så att de står separat; 35 st. Familj kan dock sitta tillsammans.

Kyrkvärd anvisar sittplats.

Undvik rörlighet i lokalen.

Stanna hemma om man har någon typ av sjukdomssymtom.

Låt en kyrkvärd stå vid entrén och se till så att det ej blir för många vid ingången och i kapprummet. Ingen trängsel! Gäller både när man kommer och när man går.

Se till att lokalen vädras genom öppna fönster.

Tyvärr kan vi inte röra oss runt och hälsa och prata med varandra inne i kyrkan. Uppmana att man står ute och pratar, dock med avstånd.

Små barn som finns i barnvagn eller i förälders knä räknas ej in i antalet ovan, dock räknas övriga barn in i maxantalet.

Max antal deltagare i sammankomster och i olika lokaler

Folkhälsomyndighetens föreskrifter och allmänna råd om särskilda begränsningar för att förhindra spridning av sjukdomen covid-19